Thursday, May 21, 2009

PERSATUAN ANGKAT BERAT KUALA LUMPUR

UNDANG-UNDANG PESATUAN ANGKAT BERAT KUALA LUMPUR



1. NAMA DAN TEMPAT


1.1 Pertubahan ini dikenali dengan nama PERSATUAN ANGKAT BERAT KUALA LUMPUR.Selepas ini dikenali sebagai Persatuan.

1.2 Tempat urusan persatuan ini ialah di d/a Bahagian Kebudayaan dan Sukan ,Dewan Bandaraya Kuala Lumpur,Kompleks Sukan Taman Tasek Perdana Jalan Cenderasi,50480 Kuala Lumpur atau tempat urusan Persatuan tdak boleh diubah tanpa kebenaran Pendaftar Pertubuhan terlebih dahulu.



2. OBJEKTIF



Objektif ialah :-


2.1 Melaksanakan dan memajukan sukan angkat berat di dalam Wilayah Persatuan Kuala Lumpur


2.2 Bertindak sebagai badan penyelaras bagi kegiatan sukan angkat berat di dalam Wilayah Persatuan Kuala Lumpur.


2.3 Mewakili Wilayah Persatuan Kuala Lumpur dalam mana-mana pertandingan

angkat berat.


2.4 bergabung dengan Wilayah Persatuan Angkat Berat Malaysia,Majlis Sukan Kuala Lumpur atau mana-mana badan sukan yang memajukan sukan angkat berat.


2.5 Berkausa membeli,menyewa tanah dan bangunkan bagi tujuan memajukan sukan angkat berat.


2.6 Boleh menjalankan sebarang kegiatan amal atau tujuan sebarang jenis perniagaan untuk tujuan menambah kewangan Persatuan,asalkan tidak bercanggah dengan undang-undang Negara.Dengan syarat semua wang keuntungan yang didapati oleh Persatuan ini ialah hasil dari penyertaan dalam mana-mana perniagaan atau pelaburan akan digunakan semata-mata untuk melanjutkan ,memajukan dan menjalankan tujuan-tujuan Persatuan ini,dan tidak sebahagian pun daripada wang atau keuntungan ini akan digunakn untuk membayar faedah ,keuntungan atau bonus kepada sebarang ahli persatuan.Sesungguhnya begitu,peruntukan ini tidak menghalang sebarang pembayaran yang dibuat dengan tujuan baik untuk membayar gaji atau perbelanjaan atau kedua-duanya kepada sebarang ahli atau pekerja persatuan ini.


3. KEAHLIAN


3.1 Keahlian Persatuan ini terbahagi kepada dua jenis :-

a)Ahli Biasa

b)Ahli Bersekutu


3.2 Ahli Biasa Persekutuan ini terbuka kepada warga Negara Malaysia yang tinggal atau bekerja di Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dan hendaklah berumur 18 tahun keatas.


3.3 Ahli Bersekutu terbuka kepada mana-mana Kelab atau Pertubuhan berdaftar yang menjalankan kegiatan sukan angkat berat.Ahli Bersekutu layak melantik seorang wakil kedalam Persatuan.


3.4 Tiap-tiap permohonan untuk menjadi ahli hendaklah dikemukakan kepada setiausaha dengan menggunakan borang permohonan yang disediakan .Setiausaha setelah menerima permohonan ini hendaklah mengemukakan kepada mesyuarat Jawatankausa untuk dipertimbangkan .Jawatankuasa mengikut budi bicaranya boleh menerima atau menolak sesuatu permohonan tanpa memberi sebab .


3.5 Tiap-tiap pemohon yang permohonannya diluluskan hendaklah dalam tempoh 15 hari membayar yuran tahunan pertama terlebih dahulu sebelum disahkan hak keahliannya.



4.BAYARAN PENDAFTARAN, YURAN DAN KUTIPAN LAIN.


4.1 Bayaran pendaftaran dan yuran yang perlu dibayar oleh ahli ialah:-

a)Ahli Biasa

Yuran Pendaftaran RM 2.00

Yuran Tahunan RM 10.00

b)Ahli Persekutuan

Yuran Pendaftaran : RM 2.00

Yuran Tahunan : RM 10.00


4.2 Bayaran tahunan hendaklah dibayar kepada Bendahari tidak lewat dari Januari

setiap tahun.


4.3 Ahli yang membiarkan yurannya tertunggak lebih dari tiga bulan akan menerima peringatan dari Setiausaha atau wakilnya dan hak keahliannya akan digantung sehingga tunggakkan yurannya dijelaskan.


4.4 Ahli yang membiarkan yurannya tertunggak lebih dari empat bulan dengan sendirinya terlucut keahliannya.


4.5 Jawatankausa mempunyai kausa menetapkan bayaran pendaftaran semula ahli yang terlucut keahliannya


4.6 Kutipan khas daripada ahli bagi tujuan tertentu boleh dijalankan dengan persetujuan mesyuarat agong ahli-ahli.Sekiranya ahli gagal membayar kutipan khas ini maka ia dianggap sama seperti tunggakkan yuran tahunannya.


5 HAK KEAHLIAN


5.1 Ahli Biasa berhak menikmati kemudahan persatuan ,menghadiri mesyuarat agung,mengundi dan diundi bagi memegang jawatan dalam persatuan.

5.2 Ahli Bersekutu berhak menikmati semua kemudahan persatuan kecuali mengundi dan diundi bagi memegang jawatan dalam persatuan wakil ahli brsekutu layak menghadiri mesyuarat agung sebagai pemerhati sahaja.



6 PEMBERHENTIAN DAN PEMECATAN


6.1 Ahli yang hendak berhenti dari menjadi ahli peserta persatuan hendaklah memberi notis pemberhentiannya seminggu terlebih dahulu kepada setiausaha dan membayar segala hutangnya.

6.2 mana –mana ahli yang gagal mematuhi undang-undang persatuan atau bertindak dalam cara mencemarkan nama baik persatuan atau salah laku atau terlibat dalam kegiatan yang bersalahan dengan undang-undang Negara boleh dipecat atau digantung keahliannya dalam suatu tempoh yang munasabah oleh jawatankausa.Sebelum tindakan tersebut diambil,ahli berkenaan hendaklah diberi peluang menerang dan membela dirinya.Kuasa pemecatan dan penggantungan keahlian akan diputuskan oleh jawatankuasa.Keputusan yang dibuat adalah muktamat.


7 MESYUARAT AGUNG


7.1 Pengelolaan persatuan ini terserah kepada mesyuarat agung ahli-ahli.Sekurang-kurangnya satu perdua daripada ahli yang berhak mengundi atau dua kali bilangan ahli jawatankausa mengikut mana yang terkurang hendaklah hadir dalam mesyaurat agung bagi mengesahkan perjalanan mesyaurat dan mencukupkan korum mesyuarat.

7.2 jika korum tidak mencukupi selepas setengah jam daripada waktu yang ditetapkan untuk mesyuarat, maka mesyuarat itu hendaklah ditangguhkan kepada suatu tarikh lain tidak lebih dari 30 hari seperti mana ditetapkan oleh jawatankausa.Sekiranya korum tidak juga mencukupi dalam mesyuarat yang ditangguhkan maka berkuasalah ahli yang hadir menjalankan mesyuarat tetapi tidak berkuasa membuat keputusan yang melibatkan semua ahli dan mengubah undang-undang mesyuarat.

7.3 mesyuarat agung Dwi -Tahunan hendaklah diadakan tidak lewat dari April setiap dua tahun sekali pada tarikh ,masa dan tempat yang ditetapkan oleh jawatankuasa.Kerja-kerja mesyuarat agung Dwi -Tahunan ialah :-

a) Menerima laporan jawatankuasa berkaitan aktiviti persatuan bagi tahun-tahun lalu.


b) Menerima laporan kewangan dan penyata kira-kira yang telah diodit bagi tahun-tahun yang lalu


c) Melantik ahli-ahli jawatan kuasa dan pemeriksa kira-kira bagi 2 tahun yang akan datang.


7.4 Setiausaha hendaklah menghantar kepada ahli sekurang-kurangnya 14 hari sebelum mesyuarat agung Dwi-Tahunan satu agenda termasuk salinan peringatan mesyuarat, laporan-laporan dan penyata kewangan persatuan tahun lalu yang telah diodit.Salinan dan surat-surat peringatan hendaklah juga dibekalkan untuk dibaca oleh ahli ditempat urusan persatuan.


7.5 Mesyuarat agung khas boleh diadakan:-

a)Bila difikirkan mustahak oleh jawatankuasa


b)Atas permintaan beramai-ramai dengan bertulis oleh tidak kurang daripada 1/15 daripa jumlah ahli yang berhak mengundi dengan menerangkan tujuan dan sebab mengadakannya.Permintaan itu hendaklah dihantar kepada setiausaha persatuan


7.6 Mesyuarat agung khas yang diminta oleh ahli-ahli hendaklah diadakan pada suatu tarikh didalam tempoh 1 bulan dari tarikh penerimaan permintaan mesyuarat itu.


7.7 Pengumuman dan agenda ,mesyuarat agung khas itu hendaklah diedarkan oleh setiausaha pada semua ahli sekurang-kurangnya 14 hari sebelum tarikh yang telah ditetapkan untuk bermesyuarat.



8 JAWATANKUASA


8.1 Satu jawatankausa yang dinamakan pegawai persatuan hendaklah dilantik dalam mesyaurat agung Dwi-Tahunan.:-


Seorang Presiden


Seorang Timbalan Presiden


Dua orang Naib Presiden


Seorang Setiausaha Kehormat


Seorang Penolong Setiausaha Kehormat


Seorang Bendahari


Lima Orang Ahli Jawatan Kuasa Biasa


8.2 Ahli Jawatankuasa Ex-officio yang terdiri dari seorang wakil daripada Majlis

Sukan Kuala Lumpur (MSKL),Majlis Sukan Negara (MSN), Masjlis Sukan Sekolah


- Sekolah Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur (MSSWP) hendaklah bagi


- Mengganggotai Jawatankuasa tanpa kuasa pentadbiran dan hak mengundi.


8.3 Pemegang jawatan Persatuan ini dan tiap-tiap pegawai yang menjalankan

Tugas pemerintah dalam persatuan ini hendaklah terdiri dari warganegara Malaysia.


8.4 Nama untuk jawatan diperenggan 8.1 diatas hendaklah dicadang dan disokong dalam pemilihan yang dijalankan secara pengundian oleh ahli-ahli dalam mesyuarat agung Dwi-Tahunan Semua pegawai boleh dilantik semula.

8.5 Pekerjaan Jawatan kuasa ialah mengelola dan mengatur kerja-kerja harian persatuan dan membuat keputusan atas perkara-perkara mengenai perjalanan

Persatuan dengan tidak terkeluar dari dasar umum yang ditetapkan oleh mesyuarat

Agung. Jawatankuasa seharusnya tidaklah boleh membuat tindakan bertentangan dengan keputusan mesyuarat agung dengan tidak terlebih dahulu berhubung dengannya dan jawatankuasa agung mestilah sentiasa taat kepada keputusan mesyuarat agung.Jawatankuasa hendaklah memberi laporan berkenaan kegiatannya dalam tahun lalu kepada tiap-tiap Mesyuarat Agung Tahunan.


8.6 Jawatankuasa hendaklah bermesyaurat sekurang-kurangnya sekali didalam 3 bulan.Pengumuman bagi tiap-tiap mesyuarat hendaklah diberikan kepada ahli-ahli 7 hari terlebih dahulu .Presiden secara bersendirian atau tidak kurang daripada 4 orang ahli jawatankuasa bersama-sama boleh memanggil supaya diadakan mesyuarat jawatankuasa bila-bila masa.sekurang-kurangnya setengah daripada bilangan ahli jawatankuasa hendaklah hadir bagi mengesahkan perjalanan dan mencukupkan korum mesyuarat.


8.7 Ahli jawatankuasa yang mungkir menghadiri mesyuarat jawatankuasa tiga kali berturut-turut tanpa alasan yang memuaskan disifatkan sebagai telah meletakkan jawatannya didalam jawatankuasa.


8.8 Jika seorang ahli jawatankuasa meninggal dunia atau meletakkan jawatan atau dipecat dari jawatannya maka berkuasa jawatankausa melantik ahli yang lain memenuhkan kekosongan itu sehingga Mesyuarat agung Dwi –Tahunan diadakan.


8.9 Jawatankausa boleh memberi arahan kepada setiausaha dan pengawai-pengawainya untuk menjalankan urusan persatuan ,melantik pengurus dan kakitangan jika difikirkan perlu.Ia boleh menggantung atau melucutkan jawatan sebarang pengurus atau kakitangan kerana cuai didalam pekerjaan,atau sebab-sebab yang difikirkan boleh merosakkan kepentingan persatuan.



9 TANGGUNGJAWAB PEMEGANG JAWATAN


9.1 Presiden didalam masa menyandang jawatannya,hendaklah menjadi pengerusi semua mesyuarat .Jawatankuasa dan bertanggjawab atas kesempurnan perjalanan mesyuarat.Ia mempunyai undi pemutus dan hendaklah menandatangani semua peringatan mesyuarat serta documen persatuan.


9.2 Timbalan presiden hendaklah membantu presiden dan menjalankan tugas president semasa ketiadaannya .

9.3 Naib-naib presiden hendaklah membantu presiden dan timbalan presiden menjalankan tugas dan salah seorang dari mereka hendaklah memangku tugas timbalan presiden semasa ketiadaannya atau tugas presiden semasa ketiadaan mereka.

9.4 Setiausaha kehormat hendaklah menjalankan kerja-kerja pentadbiran peraturan undang-undang dan hendaklah menjalankan perintah mesyuarat agung dan jawatankuasa.Ia bertanggungjawab menguruskan hal-hal surat menyurat dan menyimpan semua buku,surat dan kertas kecuali buku kira-kira dan kewangan .setiausaha kehormat hendaklah menyimpan buku daftar ahli yang mengandungi butir-butir seperti nama ,tempat,dan tarikh lahir ,nombor kad pengenalan pekerjaan ,nama dan alamat majikan serta alamat rumah tiap-tiap ahli.Ia hendaklah hadir dalam semua mesyuarat dan membuat catatan mesyuarat.Setiausaha hendaklah tempoh 28 hari dari tarikh mesyuarat agung tahunan diadakan mengirim penyata tahunan persatuan kepada pendaftar pertubuhan sebagaimana yang dikehendaki dibawah seksyen 14(1) akta pertubuhan ,1966.


9.5 Penolong setiausaha kehormat hendaklah membantu tugas setiausaha kehormat dan menjalankan tugas setiausaha kehormat semasa ketidaannya

9.6 Bendahari adalah bertanggungjawab berkenaan semua hak kewangan persatuan .Ia hendaklah membuat dan menyimpan kira-kira berkenaan semua perkara kewangan dan bertanggungjawab diatas kebetulannya.

9.7 Ahli jawatankuasa biasa hendaklah membantu jawatankuasa menjalankan tugas yang diarahkan olehnya.

9.8 Ahli jawatankuasa Ex-officio boleh membantu jawatankuasa apabila diperlukan.



10 KEWANGAN


10.1 Disyaratkan kepada peruntukan –peruntukan yang berikut bagi peraturan ini wang persatuan boleh digunakan untuk perkara-perkara yang berfaedah bagi menjalankan tujuan-tujuan persatuan termasuklah belanja pentadbiran ,bayaran gaji,biayaan dan perbelanjaan pengawai-pengawai dan kakitanagn yang bergaji ,dan upah memeriksa kira-kira,tetapi tidak boleh digunakan untuk membayar denda ahli yang dijatuhkan hukuman dimahkamah.


10.2 Bendahari dibolehkan menyimpan wang runcit tidak lebih dari RM 200.00 pada sesuatu masa .Wang yang lebih daripada jumlah itu mestilah dimasukkan ke dalam bank yang dipersetujui oleh jawatankausa .kira-kira bank itu hendaklah diatas nama persatuan.


10.3 Segala cek atau kenyataan pengeluran wang dari kira-kira persatuan hendaklah ditandatangani bersama oleh Presiden dan Setiausaha atau Bendahari .kerana ketiadaan Presiden atau setiausaha atau Bendahari,jawatankuasa berkausa melantik sesiapa sahaja diantara mereka sebagai pengganti untuk menandatangani cek-cek atau kenyataan pengeluaran wang persatuan.


10.4 Perbelanjaan yang lebih dari RM 5,000.00 bagi satu masa tidak boleh dibayar dengan tidak diluluskan oleh jawatankuasa,dan perbelanjaan yang lebih dari RM20,000.00 bagi sesuatau masa tidak boleh dilakukan tanpa kelulusan mesyuarat agung terlebih dahulu .Manakala perbelanjaan yang kurang daripada RM5,000.00 bagi Sesuatu masa boleh diluluskan oleh Presiden bersama Setiausaha Kehormat dan Bendahari.


10.5 Penyata darihal wang yang diterima dan dibelanjakan beserta timbangan kira-kira bagi setahun hendaklah disediakan oleh Bendahari dan diperiksa oleh pemeriksa kira- kira yang dilantik mengikut undang-undang 11 dengan seberapa segera setelah berakhir tahun kewangan .Penyata kira-kira telah diodit itu hendaklah dikemukakn untuk kelulusan mesyuarat agung tahunan yang berikutnya dan salinan hendaklah dibekalkan untuk makluman ahli ditempat urusan bagi Persatuan.


10.6 Tahun kewangan persatuan ini bermula dari 1hb Januari dan berakhir pada 31hb Disember setiap tahun.


11 PEMERIKSA KIRA-KIRA



11.1 Dua orang yang bukannya pengawai persatuan boleh dilantik didalam mesyuarat agung Dwi-tahunan sebagai pemeriksa kira-kira persatuan .Mereka akan memegang jawatan selama dua tahun dan boleh dilantik semula.


11.2 Pemeriksa kira-kira adalah dikehendaki memeriksa kira-kira persatuan bagi setahun dan membuat laporan atau pengesahan untuk mesyuarat agung tahunan .Mereka harus juga dikehendaki pada bila-bila masa oleh presiden mengodit kira-kira persatuan bagi mana-masa didalam tempoh jawatan mereka dan membuat laporan kepada jawatankuasa.


12 PENGAMANAH


12.1 Dua orang pengamanah yang berumur lebih daripada 21 tahun hendaklah dilantik didalam mesyuarat agung bila diperlukan. Mereka akan berkhidmat selama yang dikehendaki oleh persatuan. Kepada mereka akan diamanahkan harta tetap kepunyaan persatuan dengan menandatangani surat amanah (Deed of Trust)


12.2 Pengamanah tidak boleh menjual ,menarik balik atau menukarkan ahk milik harta kepunyaan persatuan denagn tidak aatu persetujuan dan kausa yang diberikan oleh mesyauaarta agung persatuan.


12.3 seorang pengamanah boleh dilucutkan daripada jawatannya oleh mesyuarat agung oleh sebab uzur kerana penyakit, tidak siuman, tidak berada dalam negeri atau kerana sebab lain yang menyebabakan ia tidak boleh menjalankan tugasnya atau pekerjaannya dengan memuaskan. jika berlaku kematian, perletakan jawatan atau pembuangan bagi seseorang pengamanah maka kekosonagan itu bolehlah dipenuhkan oleh pengamanah yang baru dilantik didalam mesyuarat agung.



13 TAFSIRAN UNDANG UNDANG


13.1 Diantara mesyuarat – mesyuarat agung, Jawatankuasa boleh memberi tafsiran kepaad undang-undang ini dan jawatankuasa jika mustahak boleh memutuskan perkara-perkara yang tidak terkandung didalam undang-undang ini.


13.2 kecuali perkara-perkara yang bertentangan atau tidak selaras dengan yang telah dibuat mesyuarat agung, keputusan jawatankuasa terhadap ahli-ahli adalah muktamad jika tidak diubah oleh keputusan mesyuarat agung.



14 PENASIHAT DAN PENAUNG


14.1 Jawatankuasa jika difikirkan perlu boleh melantik orang - orang yang layak bagi menjadi penasihat atau penaung persatuan ini.



15. LARANGAN



15.1 Semua permainan yang disebut dibawah ini tidak boleh dimainkan di dalam persatuan : Roulette, Lotto, Fan Tan, Poh, Peh Bin, Belankai, Pai Kau, Tau Ngau, Tien Kow, Chap Ji Kee, Sam Chong, Dua Puluh Satu , Tiga Puluh Satu, Sepuluh dan Setengah , semua permainan dadu, bankers game, video games dan semua permainan yang bergantung semata-mata kepada nasib.


15.2 Persatuan atau ahli - ahlinya tidak boleh mencuba menghalang atau dengan apa cara sekalipun menggangu perniagaan atau harga barangan atau mengambil peranan didalam kesatuan pekerja seperti yang diterangkan didalam Akta Kesatuan Sekerja 1959.


15.3 Persatuan ini tidak boleh menjalankan loteri samada dikhaskan kepaad ahli - ahli atau tidak, atas nama Persatuan atau pegawai-pegawai atau jawatankuasa atau ahli tanpa kebenaran dari pihak berkuasa.


15.4 Faedah seperti yang diterangkan di bawah seksyen 2 akta pertubuhan 1966 tidaklah boleh diberikan oleh persatuan kepada mana ahli-ahli.


15.5 seseorang penuntut universiti atau kolej universiti tidak boleh menjadi ahli persatuan tanpa mendapatkan kebenaran bertulis terlebih dahulu daripada naib Chancelor universiti berkenaan.



16 PINDAAN UNDANG-UNDANG



16.1 Undang-undang ini tidak boleh diubah atau dipinda kecuali dengan keputusan mesyuarat agung. Permohonan untuk perubahan atau pindaan kepada undang-undang hendaklah dibuat kepada pendaftar pertubuhan dalam masa 28 hari dari tarikh keputusan mesyuarat agung meluluskannya dan ia hanya boleh dijalankan dengan berkuatkuasa mulai daripada tarikh perubahan atau pindaan itu diluluskan oleh Pendaftar Pertubuhan.



17 PEMBUBARAN


17.1 Persatuan ini boleh dibubarkan secara sukarela dengan persetujuan tidak kurang dari tiga perlima daripada jumlah ahli yang menghadiri mesyuarat agung yang dipanggil khas kerananya.


17.2 Sekirannya persatuan ini hendak dibubarkan secara disebutkan di atas maka segala hutang dan tanggungan persatuan yanag sah mengikut uindang-undang hendaklah dijelaskan dan baki yang tinggal hendaklah diselesaikan mengikut cara yang dipersetujui dalam mesyuarat agung.


17.3 Notis bersabit pembubaran ini hendaklah disampaikan kepada pendaftar pertubuhan dalam masa 14 hari dari tarikh pembubaran itu.



AHMAD JANIUS ABDULLAH(9W2MMJ)



SETIAUSAHA KEHORMAT

6 comments:

Unknown said...

TAHUN BARU PINJAMAN TAWARAN UNTUK SEMUA RAKYAT MALAYSIA DARI JESSICABROWNFINANCEFIRM !!!

Kami ingin semua pelanggan kami yang dihormati tahun baru gembira, dan mengalu-alukan anda semua untuk syarikat pinjaman pinjaman global kami. Adakah perniagaan anda memerlukan pembiayaan? Adakah anda memerlukan wang untuk membeli peralatan, skala strategi pemasaran anda, atau mengambil pekerja-pekerja baru? Tidak kira apa keperluan anda, ada satu perkara yang anda perlu ingat: mencari pinjaman perniagaan adalah lebih mudah hari ini dalam tahun 2017 berbanding sebelum ini. Kami adalah sebuah organisasi syarikat pinjaman global; kita adalah yang paling cepat bahawa apa-apa pinjaman kepada individu yang layak, syarikat swasta dan orang ramai pada kadar faedah 4% tanpa cagaran.

Hubungi kami hari ini untuk permintaan pinjaman anda melalui e-mel: jessicabrownfinancefirm@gmail.com PINJAMAN Perkhidmatan yang disediakan termasuk:
========================== ======
* Commercial Lending.
* Pinjaman peribadi.
* Perniagaan Kredit.
* Pinjaman Pelaburan.
* Pinjaman Pembangunan.
* Pinjaman Hasil.
* Pembinaan Pinjaman.
* Pinjaman Perniagaan Dan lain-lain lagi:
                                                                            BORANG PINJAMAN:
                                                                       =================
DATA PERMOHONAN
1) Nama Penuh:
2) Tempoh pinjaman:
3) Alamat:
4) Seks:
5) Status perkahwinan:
6) Tempat Kerja:
7) Nombor Telefon:
8) Pendapatan bulanan:
9) Jumlah pinjaman yang diperlukan:
10) Nama Facebook:
11) Agama:
12) Tarikh lahir:
13¬) Kemudian kaum kerabat

Selamat sejahtera.
Pengarah Pinjaman: MRS JESSICA BROWN
Regional kepala ibu pejabat Alamat: Nehru Place 13th Floor Eros Corporate Tower New Delhi 110 019.INDIA
 


Jessicabrownfinancefirm - Copyright © 2017. Hak Cipta Terpelihara

susilowati said...

Data pribadi
negara Indonesia
Nama: Susilowati efi
Alamat: jl.kincir 2 no.20 rt 8 rw 6
Telepon: +6282385590743
WhatsApp: +6282385590743
e_mail: susilowatinov79@gmail.com
Sudah dua tahun sekarang saya telah memberikan kesaksian tentang bagaimana saya meminjam 800 juta dari Perusahaan Pinjaman rossa stanley dan beberapa orang meragukan saya karena tingkat kegembiraan saya dapat membuktikan kepada Anda semua bahwa Bunda rossa stanley bukan pemberi pinjaman yang curang. Ia memiliki memberi saya satu hal lagi untuk tersenyum karena setelah menyelesaikan angsuran pinjaman bulanan yang saya pinjam sebelum saya memohon ibu saya bahwa saya ingin pergi untuk ekspansi bisnis lebih lanjut sehingga saya menyerah 2,8 miliar setelah melalui proses hukum transaksi saya disetujui oleh pihak berwenang dan dalam tiga hari proses hukum untuk menyalurkan pinjaman saya ke rekening Bank Central Asia saya mudah dicapai. Saya tidak memiliki tantangan dengan Bank Indonesia karena Mrs. rossa dan tim Manajemen rossastanleyloancompany@gmail.com telah dianggap sebagai pemberi pinjaman yang sah sehingga tidak ada masalah sama sekali untuk bantuan keuangan, hubungi Pemberi Pinjaman rossastanleyloan hari ini
e_mail: [rossastanleyloancompany@gmail.com]

Waalaikumsalam Warahmatullahi Wabarakatuh.

susilowati said...

Data pribadi
negara Indonesia
Nama: Susilowati efi
Alamat: jl.kincir 2 no.20 rt 8 rw 6
Telepon: +6282385590743
WhatsApp: +6282385590743
e_mail: susilowatinov79@gmail.com
Sudah dua tahun sekarang saya telah memberikan kesaksian tentang bagaimana saya meminjam 800 juta dari Perusahaan Pinjaman rossa stanley dan beberapa orang meragukan saya karena tingkat kegembiraan saya dapat membuktikan kepada Anda semua bahwa Bunda rossa stanley bukan pemberi pinjaman yang curang. Ia memiliki memberi saya satu hal lagi untuk tersenyum karena setelah menyelesaikan angsuran pinjaman bulanan yang saya pinjam sebelum saya memohon ibu saya bahwa saya ingin pergi untuk ekspansi bisnis lebih lanjut sehingga saya menyerah 2,8 miliar setelah melalui proses hukum transaksi saya disetujui oleh pihak berwenang dan dalam tiga hari proses hukum untuk menyalurkan pinjaman saya ke rekening Bank Central Asia saya mudah dicapai. Saya tidak memiliki tantangan dengan Bank Indonesia karena Mrs. rossa dan tim Manajemen rossastanleyloancompany@gmail.com telah dianggap sebagai pemberi pinjaman yang sah sehingga tidak ada masalah sama sekali untuk bantuan keuangan, hubungi Pemberi Pinjaman rossastanleyloan hari ini
e_mail: [rossastanleyloancompany@gmail.com]

Waalaikumsalam Warahmatullahi Wabarakatuh.

hadi emi said...

KABAR BAIK
Pertama saya ingin mengatakan jika Anda takut akan berhasil, Anda tidak akan berhasil bahkan jika kesempatan datang murah dan gratis, semuanya dimulai pada malam yang dingin sementara di tempat tidur saya pergi melalui internet hanya untuk lelah sehingga saya bisa tidur setelah lama hari di bank mencoba untuk mengamankan pinjaman dengan rumah saya dari bank HSBC di pekanbaru bagi mereka yang mungkin tahu bank ini, saya mencoba dan setelah dokumentasi saya diberitahu untuk kembali dalam waktu 30 hari yang bagi saya seperti selamanya jadi sementara pada saya ranjang berpikir mungkin tindakan berikutnya saya menemukan cerita tertentu tentang cara mendapatkan pinjaman dan pada tingkat yang sangat rendah 2% dengan nama-nama perusahaan sebagai perusahaan pinjaman Rossa Stanley saya bertanya-tanya apakah itu nyata jadi saya menyelidiki lebih jauh dan datang di seorang wanita bernama Nadia Sisworo bersaksi bagaimana dia mendapatkan pinjaman dengan rincian banknya semua ditampilkan jadi saya mengirim email dan kami berbicara, kami mengobrol dan dia meminta saya untuk menghubungi perusahaan ibu rossa bahwa jika rumah saya nyata dan identitas saya mungkin beruntung mendapatkan pinjaman jadi saya mengirim email ke ibu Rossastanleyloancompany@gmail.com Whatsapp + 19145295708tentang kondisi saya dan formulir pinjaman diberikan saya mengisi dan mengajukan permohonan pinjaman sebesar Rp350.000,00,00 dan sisanya untuk Kemuliaan Allah saya mendapat pinjaman dari perusahaan induk rossa sehingga orang-orang terkasih jika Anda memiliki beban keuangan yang tulus atau ingin mengembangkan bisnis Anda jangan ragu untuk bertemu ibu rossa untuk bantuan saya yakin Rp350.000.000,00 sudah cukup untuk meninggalkan kemiskinan dan bahagia selamanya seperti saya jika Anda masih ragu-ragu biaya untuk menelepon atau WhatsApp saya di +6282385590743 atau menulis saya di hadiemi64@gmail.com dan facebook di Hadi emi dan saya akan membuktikan kepada Anda ibu nyata

rossa stanley loan said...

Selamat Datang di Perusahaan Pinjaman Rossa Stanley

Hubungi perusahaan pinjaman dengan rekam jejak pencairan pinjaman dan daftar global pemberi kredit di seluruh dunia, di perusahaan peminjaman rossa stanley stabilitas keuangan Anda adalah tujuan kami, kami memberikan pinjaman kepada

1) Individu
2) Bekerja sama badan
3) Perusahaan terbatas.
4) Pinjaman pribadi.
5) Pinjaman investasi.
6) Pinjaman Konstruksi.
7) Pinjaman Hipotek.
Hubungi kami sekarang melalui media berikut,

Email: rossastanleyloancompany@gmail.com
Direktur Telp: +1(914)529-5708
Whats-app: +1(914)529-5708
Manajer operasi Tel: (+1) 2133153118
Instagram Resmi: rossastanleyloan
Twitter Resmi: Rossastanlyloan
Facebook Resmi: Rossa Stanley Favor
Alamat kantor pusat: 3911 Kenwood Place, Orlando Florida USA.
Kode pos: 32801
Terdaftar di bawah pengawasan hukum industri Florida,
ATAU
Isi formulir aplikasi di bawah ini dan kami akan segera membalas Anda, Kami tersedia 24 jam setiap hari.

DATA PEMOHON
1) Nama Lengkap:
2) Tanggal lahir:
3) Alamat:
4) Nomor jaminan sosial:
5) Nomor Aplikasi Whats:
6) Pekerjaan:
7) Nomor Telepon:
8) Posisi di tempat kerja:
9) Penghasilan Bulanan:
10) Jumlah Pinjaman yang Diperlukan:
11) Durasi Pinjaman:
12) Nama Facebook:
13) Status Perkawinan:
14) Agama:
15) Negara:
16) Jenis Kelamin:
17) Kecacatan Apa Pun
18 Sudahkah Anda mengajukan pinjaman sebelumnya? Jika ya, sebutkan nama perusahaan pinjaman tersebut

SALAM,
Favor Mrs.Rossa Stanley
CEO ROSSASTANLEYLOANCOMPANY
Email rossastanleyloancompany@gmail.com

FRADESY RIRITIA said...

Hai semua

Nama saya FRADESY RIRITIA, saya berasal dari indonesia, saya ingin menggunakan media ini untuk memberitahu anda semua kebenaran, setiap orang yang anda lihat pada catatan mereka di blog dan laman web ini adalah pencuri (SCAMMERS), saya telah menjadi mangsa cerita mereka dan mereka telah merosakkan hidup saya.
Saya tidak berada di sini untuk memberitahu anda kisah bagaimana saya ditipu dan bagaimana saya kehilangan banyak wang kepada mereka.

Saya di sini untuk memberitahu anda SYARIKAT PINJAMAN sebenar dan sahajalah yang ALLAH hantar untuk mengubah hidup saya, mereka adalah SEMUA PINJAMAN GRANT GLOBAL, mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen yang diiktiraf dan dibiayai oleh WORLD BANK.

Mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen, mereka mempunyai syarat dan syarat pinjaman yang cukup besar, untuk menutup semua pinjaman mereka adalah berpatutan dan cepat dilupuskan tidak seperti syarikat palsu lain yang anda lihat di sini dalam talian yang akan mengambil wang anda tanpa mengeluarkan pinjaman anda,
Tolong jangan tertipu oleh saksi yang mempunyai nombor dan whatsapp indonesia, mereka semua penipu, bagaimana syarikat individu boleh memberi pinjaman ?, itu harus menjadi pertanyaan pertama anda.

Rakan-rakan saya di Asia, saya mohon agar anda mendengarkan saya ketika saya bersumpah kepada anda dengan nama Allah, bahawa saya mengatakan kepada anda semua kebenaran, Syarikat ALL GLOBAL GRANT LOAN, satu-satunya syarikat yang boleh dipercayai dan mereka akan memastikan anda menerima pinjaman anda setelah anda menyelesaikan proses pinjaman seperti yang diperlukan.
Mengapa anda tidak menjadi antara berita baik ini dengan menghubungi mereka segera jika anda SANGAT MENARIK untuk meninggalkan perjuangan kewangan anda dan meningkatkan tahap kehidupan anda, berikut adalah EMAIL allglobalgrantloan@gmail.com.

Anda bebas menghubungi saya di EMAIL fradesyriritia12@gmail.com saya untuk maklumat lebih lanjut, saya dengan senang hati akan mendengar anda berkongsi kisah kebahagiaan anda sendiri.
Terima kasih semua, dan semoga ALLAH memberkati SEMUA PINJAMAN PEMBERIAN GLOBAL kerana memberi saya kegembiraan baru ini.

NAMA Syarikat: SEMUA PINJAMAN GRANT GLOBAL
EMAIL Syarikat:allglobalgrantloan@gmail.com
Whatsapp Syarikat: +1 (301) 971-4445
E-mel Saya: fradesyriritia12@gmail.com